همانطور که آقایان خیانت می‌کنند، خانم‌ها هم به همان اندازه ممکن است خیانت کنند، توانایی خانم‌ها در پنهان‌کراری، حفظ شخصیت دوگاه و کنترل شرایط بیشتر است. وجود شخص سوم در حریم زوجی و سرقت احساسات انحصاری فقط قسمتی از ضربه روحی ناشی از آگاهی از پیمان‌شکنی زناشویی است.

خیانت زن به مرد

خیانت را به راحتی می‌توان به ناهماهنگ شدن رابطه زناشویی تفسیر کرد، متوجه می‌شوید که شریک زندگی شما بدون در نظر گرفتن احساسات و روحیات شما با فرد دیگری در ارتباط است، این موضوع می‌تواند بسیار مخرب باشد و بنیان خانواده را از هم بپاشد.

خیانت زن به مرد

برخورد با خیانت زن

بهترین برخورد بعد از افشای خیانت از سوی زن، شما در اینجا دو وظیفه دارید که در ادامه به آن می‌پردازیم:

سعی کنید برای غلبه بر هیجان و آشفتگی خود راهی پیدا کنید

بدون اینکه مسبب خرابی اوضاع شوید و آرامش زندگی را به هم بزنید، پیش از هر تصمیمی برای بازسازی رابطه و یا ترک وی سعی کنید شرایط را به صورت موقت مدیریت کنید و اجازه ندهید اوضاع از این هم خراب‌تر شود.

گام نخست، ابتدا باید شک و تردید را نسبت به خیانت همسر خود پیش از هرگونه اقدامی به یقین تبدیل کنید، خیال خودتان را نسبت به هرگونه شک و ابهامی در خصوص همسرتان راحت کنید.به صورت احساسی و شتابزده قضاوت نکنید. زیرا در غیر این صورت مسبب تبعات غیرقابل پیش‌بینی در زندگی خودتان خواهید شد، وجود شک در این صورت می‌تواند در آینده هرگونه ناراحتی، بی‌اعتمادی و خیانت را به وجود می‌آورد.

گام دوم، سعی کنید نشانه‌های خیانت زن به صورت دقیق و بدون هیجام مورد بررسی قرار دهید، اگر نشانه‌هایی مشکوکی در همسر خود دیدید می‌توانید در زمان و مکان درستی به دور از هرگونه تنشی صحبت کنید و صحبت‌های او را بشنوید. سعی کنید رفتارهایی که از دید شما شکاکانه است را با او درمیان بگذارید و اجازه گفتگو بدهید.

گام سوم، در اینجا باید نسبت به حل و فصل کردن احساسات دوگانه، هیجان و پریشانی بعمل آمده به خودتان و همسرتان زمان بدهید. بدون هیچگونه تصمیم‌گیری سعی کنید مدتی را بگذرانید، حتما شما پس از اینکه خیانت را احساس کنید عصبانی شوید که این موضوع کاملا طبیعی است، اما این هیجانات، خشم انفجاری و عصبانیت را بپذیرید و آن را فرونخورید. اگر به خودتان فرصت حل و فصل کردن هیجانات را ندهید ممکن است سبب ایجاد اتفاقات تلخی شود.

گام چهارم، پس از گذشت زمان مشخص اکنون باید به نقش خود در ایجاد این شرایط ناخوشاید فکر کنید، نشانه‌های خیانت زن را بیابید، شاید این مسئله عکس‌العمل جدیدی نسبت به مشکلی در رابطه شما باشد. مهم‌ترین قدم در بازسازی رابطه می‌تواند پذیرش سهم و نقش شما و همچنین مسئولیت‌پذیری شما در مقابل اوضاع نامناسب باشد.

مردان معمولا برای ارضای تنوع طلبی جنسی خود و یا اثبات قدرت، خیانت می‌کنند اما زن‌ها برای برطرف کردن مشکلات عاطفی خود در سایه رابطه جدید مرتکب خیانت می‌شوند. در حقیقت زن‌ها برای در تلاش هستند تا شریک عاطفی جدید پیدا کنند و مردان به دنبال شریک جنسی در روابط فرازناشویی هستند. اشخاص منطقی و رشدیافته در هنگام مشاهده خیانت زن می‌کوشند تا با دیدی آگاهانه و دریافت کمک حرفه‌ای روانشناختی، مسائل اصلی را شناسایی کنند و راه‌حلی برای حل مشکل پیدا کنند. نسبت به هر نتیجه‌گیری شتاب‌زده و براساس عواطف و احساسات خودداری می‌کنند.

گام پنجم، هرچند پیمان‌شکنی و خیانت می‌تواند سرمایه عاطفی، روانی و حتی زندگی زناشویی شما را از بین ببرد و تغییرات زیادی به بار آورد که از دید هرکسی ناخوشایند است، اما به جای اینکه این مشکل را به دید یک فاجعه و رخداد غیرقابل حل تصور کنید می‌توانید آن را به عنوان مسئله‌ایی طرح کرده و برای حل آن بدون قضاوت و هیجان منفی تلاش کنید

نشانه های خیانت زن

نشانه های خیانت زن

در زیر به بررسی 6 نشانه به شما کمک می‌کنیم در صورت بروز مشکل قادر به مدیریت شرایط باشید و از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید.

  1. نشانه اول: اگر همسرتان به تلفن همراه به صورت غیرمنطقی و بیش از حد وابستگی داشت می‌تواند یکی از نشانه‌های خیانت باشد، در برخی موارد زیرنظر گرفتن رمزهای ورودی سخت و یا غیرقابل پیش بینی از سوی دیگر لجاجت در عدم ارائه آن یکی دیگر از نشانه‌های خیانت زن می‌تواند باشد.
  2. نشانه دوم: عدم توجه به همسر و یا بی توجهی به مسائلی که پیش از این برای فرد مهم بوده است، از سوی دیگر ممکن است دریافت محبت از همسر کمتر از قبل شده باشد. برخوردهای نامناسب همیر و یا نواقص رفتار در زمره توجه زن قرار نمی‌گیرد.
  3. نشانه سوم: از سوی دیگر زن خیانت‌کار ممکن است همسر خود را به خیانت و پنهانکاری متهم کند، لذا از آنجاییکه خود شخص در حال فریب همسرش است به صورت ناخودآگاه در خط دفاع قرار خواهد گرفت و اشتباهات غیراخلاقی خود را به همسرش نسبت می‌دهد.
  4. نشانه چهارم: ممکن است در روابط جنسی و یا روابط عادی زن رفتارهای جدید از خود نشان می‌دهد و در مواردی ممکن است از همسرش رفتارهای جدید جنسی طلب کند.
  5. نشانه پنجم: در برخی موارد در آرایش ظاهری، الگوی پوشش، سبک رفتاری و یا تکه کلام‌ها تغییراتی صورت می‌گیرد، زمانی این موارد موردتوجه قار می‌گیرد که به صورت ناگهانی این تغییر انجام گیرد. بعبارتی دیگر تغییراتی که در خصوص باورها و یا ارزش‌های فرد در مدت زمان خاصی صورت می‌گیرد نمی‌تواند نشانه‌هایی بر خیانت باشد.
  6. نشانه ششم: به صورت کلی اظهار رضایت، خوشحالی و شادکامی در کنار خانواده و همسرش کمتر از قبل می‌شود. سرمایه‌گذاری‌های مشترک مالی با همسر کمتر می‌شود و به صورت کلی الگوی زوجی مشترک در روابط دو نفره کمتر به چشم می‌آید.

پیش از هر کاری در ابتدا باید بدانید وجود یکی از موارد و نشانه‌های بالا نمی‌تواند دلبل وجود خیانت از سوی همسر شما باشد، تنهای چیزی که بسیار با اهمییت اس ت تغییر ناگهانی و قابل لمس همسر است.

به هرحال خیانت قابل توجیه نیست، اما باید به دنبال دلیل اصلی این موضوع باشید زیرا حتما پشت رفتارهای یک زن می‌تواند دلایل متعددی نهفته باشد، اگر مردی هستید که به زن خود محبت نمی‌کنید و این موضوع را جدی نمی‌گیرید در ابتدا شما به خودتان خیانت می‌کنید و یا شما هم رابطه عاطفی نامعلوم غیرعاشقانه‌ایی دارید.

تمام موارد گفته شده می‌تواند زمینه‌ساز خیانت باشد، پس اگر به دنبال یافتن دلیل اصلی خیانت هستید در ابتدا به رفتارهای خودتان هم نگاهی بیاندازید، شاید رفتار خودتان در این موضوع دخیل باشد.

چرا خیانت در روابط زناشویی نیاز به درمان دارد؟

برخی برایشان این سوال پیش می‌آید که آیا رها کردن رابطه در این شرایط بهتر نیست؟ پاسخ مشخص و روشن است، اگر مشکلات خود را بدون اندکی تحمل رها کنید و یا با استفاده از روش‌های نادرست با مشکلات و مسائل خود برخورد کنید، در آخر ممکن است پشیمان شوید و قطعا نه‌تنها زخم‌هایتان که همان مشکلات شما هستند برطرف نمی‌شوند بلکه خشم هم به هیچ‌وجه از بین نمی‌رود.

چرا خیانت در روابط زناشویی نیاز به درمان دارد؟

حکم خیانت زن چیست؟

به لحاظ قانونی اگر زن مرتکب عمل زنا شود و این موضوع ثابت شود و یا حتی عملی منافی عفت انجام داده باشد، از طرف قاضی برای خیانت نشانه‌ایی تعریف شده است که نسبت به آن می‌تواند حکمی را صادر کند.

اگر خیانت زن ثابت شود و مرد برای این امر مدرک قابل ارائه‌ایی داشته باشد می‌تواند از او شکایت حقوقی و یا شکایت کیفری کند.

در صورت اثبات جرم حکم خیانت به همسر طبق نوع و جزئیات آن به واسطه قاضی و تشخیص وی به زنای محسنه، غیرمحسنه، زنای به عنف قادر است اعدام، سنگسار و تبعید را برای فرد خیانت‌کار در نظر بگیرد.

راه های اثبات خیانت زن به مرد ، مدارک لازم برای اثبات خیانت زن

نخستین راه اثبات خیانت اعتراف از سوی فرد متهم است، در این صورت فرد خیانت‌کار باید در حضور قاضی و یا بازپرس پرونده نسبت به خیانت خود اقرار کرده و آن را نوشته و امضا کند.

حکم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی

خیانت زن به شوهر جدایی از جنبه غیراخلاقی و غیرشرعی جرم است و برا آن مجازاتی در نظر گرفته می‌شود.

براساس قانون مجازات اسلامی، اگر زن و مردی که بین آن‌ها رابطه زوجیت نباشد، اعمالی همچون گرفتن دست هم، لمس کردن، بوسیدن، هم آغوشی و یا موارد این چنینی رخ دهد به جرم رابطه نامشروع مرتکب شده‌اند.

درباره حکم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی باید به این نکته توجه کرد که هرگونه چت‌کردن، مکالمه و یا گفت و گویی بین زن متاهل و مرد غریبه در فضای مجازی، نمی‌تواند خیانت به شوهر و رابطه نامشروع باشد. برای مثال اگر خانم با همکار و یا همکلاسی و یا سایر افراد به صورت متعارف و عادی پیام رد و بدل کنند نمی‌توان به آن رابطه نامشروع در فضای مجازی و خیانت به شوهر تلقی کرد.

هنگامیکه رابطه نامشروع در فضای مجازی و خیانت انجام شود، بعد از اثبات موضوع زن ممکن است محکوم به خیانت به شوهر در فضای مجازی شود، به صورت کلی مجازات رابطه نامشروع یا همان خیانت به شوهر در فضای مجازی تا 99 ضربه شلاق می‌تواند باشد.

هرچند قاضی می‌تواند میزان ضربه شلاق را تعیین کند که این به اوضاع و شرایط بستگی داشته باشد.

نکته قابل تاملی که در خصوص حکم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی وجود دارد، این است که علاوه بر شکایت و پیگیری خیانت زن به شوهر در فضای مجازی دارای عنوان مجرمانه است و امکان طلاق در این شرایط وجود دارد.

هرچند حق طلاق همیشه با مرد است، در این شرایط مرد قادر است بدون پرداخت نصف اموال و دارایی بعد از طلاق زن را طلاق دهد.

در مورد حکم خیانت زن به شوهر در فضای مجازی سوالی مطرح است؟ آیا مرد می‌تواند بدون پرداخت مهریه همسر خود را طلاق دهد؟

باید بدانید براساس قانون، مهریه حقی ثابت و پابرجاست که به دلیل عقد نکاح به او تعلق می‌گیرد، مواردی همچون خیانت در فضای مجازی نمی‌تواند به این موضوع لطمه‌ایی وارد کند.

با این حال زن و مرد می‌توانند در این مورد با هم توافقاتی داشته باشند، برای مثال زن می‌تواند مهریه خود را ببخشید و در مقابل مرد هم نسبت به شکایت از خیانت زن به شوهر در فضای مجازی چشم‌پوشی کند.

اما به صورت کلی مهریه زن در صوت خیانت به شوهر در هر حالتی به قوت خود باقیست و مرد موظف به پرداخت آن است.

رابطه خارج از ازدواج وضعیتی است که یک شخص ازدواج کرده با شخصی به جز همسر خود رابطه جنسی دارد. از دیدگاه دیگر، رابطه‌ای است که شخصی با یک فرد متاهل برقرار می‌کند.

ویکیپدیا

بعد از برخورد با خیانت زن، مردان چه احساسی دارند؟

از جمله مواردی که مردان در مقابله با خیانت زن احساس می‌کنند که برایشان ناخوشاید است عبارت است از:

  • از دست دادن انحصار عاطفی با همسر
  • احساس به سرقت رفتن عواطف توسط طرف مقابل
  • سوگواری برای از دست دادن اعتماد از دست رفته
  • احساس ورشکستگی عاطفی
  • سوگواری برای عمر و زمان و انرژی از دست رفته در این زندگی

آنچه از هرچیزی مهم‌تر است تجربه خشم انفجاری و لطمه‌زدن به غرور مردانه است که می‌تواند زمینه‌ساز تصمیم‌گیری برای بازسازی و یا ترک رابطه باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *