یکی از پرتکرارترین دعاوی در شیراز پرونده های ملکی است. متاسفانه علت اصلی روند رو به رشد این گونه پرونده ها عدم مراجعه به وکیل املاک متخصص و با تجربه است، چرا که قوانین ملکی متعددی وجود دارد که باید در زمان انجام معاملات ملکی به آنها اشراف داشته باشید. برای مشاوره با بهترین وکیل املاک در شیراز کافی است همین الان با شماره درج شده تماس بگیرید.

نکات مهم در زمینه انتخاب وکیل املاک در شیراز

  • یکی از نکاتی که باید در زمان نوشتن قرارداد املاک به آن توجه کنیم این است که آیا شرط داوری در آن آورده شده است یا خیر؟
  • پیدا کردن مالک اصلی و اولین مالک ملک نیز اهمیت دارد چرا که اگر دعوا یا پرونده ای شکل گیرد نیاز است که مالک اولیه ملک نیز در جلسات دادگاه حاضر شود.
  • حتما بررسی کنید که ملکی که خریداری میکنید جزو املاک وقفی نباشد.
  • اگر ملکی که خریداری میکنید جزو مسکن مهر است حتما باید مالک آن مشخص شد.
  • در زمان طرح دعوا و شکایت باید حتما از همه ایادی قبلی شکایت کنید. (ایادی قبلی کسانی هستند که قبل از شما خرید و فروش این ملک را انجام داده اند.)
  • حتما دقت کنید که آیا خود مالک در حال معامله ملک است و یا اینکه قرارداد با وکالت انجام شده است.

بیشترین دعاوی املاک در چه زمینه ای می‌باشد؟

بیشتر دعاوی ای که در حوزه معاملات ملکی مطرح میشود در 2 دسته قرار میگیرند که عبارتند از:

پیش فروش خانه

در سال های اخیر با توجه به رشد قیمت مسکن و تمایل مردم به سرمایه گذاری در حوزه مسکن، پیش فروش خانه مورد توجه قرار گرفت و بدنبال آن کلاهبرداری های متعددی شکل گرفت که منجر به رشد پرونده های ملکی در حوزه پیش فروش شد.

با توجه به افزایش بیرویه قیمت مصالح و مواد اولیه برای ساخت مسکن، سازندگان زیادی دچار مشکل شدند و نتوانستند به تعهدات خود در ساخت و تحویل به موقع ملک عمل کنند و بیشتر قراردادهای پیش فروش نیز به همین علت با تاخیر کم و زیاد انجام می‌گیرند. در این زمان خریدار میتواند با مراجعه با وکیل ملکی در شیراز نسبت به دریافت غرامت تاخیر در تحویل ملک اقدام کند.

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت نوعی قرارداد است که در آن یک طرف مالک و طرف دیگر سرمایه گذار است. بین مالک و سرمایه‌گذار تعهدی مبنی بر ساخت و یا انتقال بخشی از مالکیت ملک از مالک به سرمایه گذار صورت می‌پذیرد.

در خصوص دعاوی مرتبط با مشارکت در ساخت نیز میتوانید به راحتی با مراجعه با بهتری ن وکیل املاک در شیراز نسبت به طرح شکایت و پیگیری پرونده اقدام کنید.

انواع وکیل ملکی در شیراز

به صورت عمومی دعاوی ملکی که توسط وکیل امور ملکی شیراز مورد بررسی قرار می‌گیرد، به سه دسته تقسیم می شوند:

دعاوی ملکی کیفری

دعاوی ملکی کیفری زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از طرفین دعوا، با نیت قبلی عملی مجرمانه نسبت به ملک فرد دیگر مرتکب شود. مانند:

  • فروش مال غیر،
  • اجاره مال غیر،
  • جعل سند ملک،
  • خیانت در امانت برای ملک و غیره از جمله دعاوی ملکی کیفری می‌باشد.

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی زمانی رخ می‌دهد که نقص عهد یا سهل‌انگاری از سوی هر یک از طرفین در انجام تکالیف مقرر در قرارداد صورت گیرد، بدون اینکه عنصر مجرمانه‌ای وارد باشد. برای مثال:

  • دعاوی الزام به تنظیم سند رسمی،
  • قطعیت به گرفتن پایان کار،
  • مفاصای حساب مالیاتی،
  • اخذ ثمن معامله،
  • دعاوی مربوط به سرقفلی یا حق کسب و پیشه،
  • گرفتن صورت مجلس تفکیکی،
  • فسخ اجاره نامه‌ها،
  • فسخ قراردادهای ملک و غیره جزئی از دعاوی ملکی حقوقی هستند.
ویژگی وکیل املاک در شیراز

دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی در هنگام عدم رعایت هرگونه قانون ثبت املاک و اراضی رخ خواهد داد. برای مثال از جمله دعاوی ملکی ثبتی می‌توان به:

  • دعاوی باطل شدن سند رسمی،
  • ابطال عملیات اجرایی در ثبت و غیره اشاره کنیم.

هر سه دسته دعاوی ملکی، نیازمند وکالت وکیل ملکی باتجربه در شیراز در همان زمینه است. گروه حقوقی مستر وکیل، دارای وکلای مجرب ملکی در شیراز است که با تخصص و حرفه‌ی خود در هر زمینه‌ با هزینه مناسب و اقتصادی جلوی ضرر و زیان شما را خواهند گرفت. کافی است با مشاوران حقوقی در گروه حقوقی مستر وکیل در ارتباط باشید.

ویژگی های بهترین وکیل املاک در شیراز

کاملا مشخص است که پیچیدگی دعاوی املاک نیاز شدید به وکیل ملکی کاردان در این حیطه طلب می‌کند. زیرا مبرهن است با کوچکترین ایراد در تنظیم دادخواست ممکن است هزینه‌ و زمان به کلی از بین برود.

نکته مهم این است که گرایش دعاوی املاک بسیار گسترده بوده ودستیابی به وکیل با تجربه دعاوی املاک در شیراز راه را برای رسیدن به حق همواره سریع تر خواهد کرد.

در جهت بررسی ویژگی‌های بهترین وکیل املاک در شیراز باید توجه داشت که وکیل املاک سابقه بالایی در دعاوی مربوط به املاک داشته باشد چرا که تجربه در این گرایش از علم حقوق بسیار مهمتر است.

با توجه به قیمت ها که هر روزه رو به افزایش است هزینه وکیل ملکی هم از این امر جدا نیست پس در انتخاب وکیل با تجربه برای دفاع مناسب و کاملتر باید دقت لازم را داشته باشید.

در بعضی موارد اداره ثبت و املاک اقداماتی در باب دعاوی ملکی به انجام می رساند. یکی از مواردی که اداره ثبت اسناد و املاک لازم به دخالت است موضوعاتی چون عدم افراز اموال یا تعیین تکلیف افراز است که سابقه ثبتی دارند. طبق قانون ثبت باید تعیین تکلیف در این خصوص صورت پذیرد که ملک مشاعی قابلیت افراز خواهد داشت یا خیر؟

در چه موارد می‌توانیم به وکیل ملکی در شیراز مراجعه کنیم؟

از سوالات متداول که در زمان انتخاب وکیل ملکی مطرح می شود، این است که چه زمانی به وکلای املاک نیاز خواهیم داشت. در این مورد می توان به موضوعات زیر اشاره نمود که عبارتند از:

دعاوی ملکی

چنانچه قصد طرح دعاوی حقوقی یا شکایت کیفری در امر ملک را دارید یا بر علیه شما چنین اقدامی صورت گرفته است، حتما موضوع را به وکیل ملکی در شیراز بسپارید.

مشاوره در زمینه ملک

در هنگام انجام هرگونه معاملات ملکی از جمله: خرید و فروش، اجاره، مشارکت در ساخت، رهن و غیره از وکیل املاک شیراز مشاوره دریافت فرمایید. 

تنظیم قراردادهای امور ملکی

قبل از انجام هرگونه معاملات ملکی و امضاء قرارداد، تنظیم قرارداد درست و اصولی و قانونی با ضمانت اجرای پرقدرت جهت جلوگیری از دعاوی آتی را به وکیل امور ملکی در شیراز بسپارید.

مشکلات ثبتی در ملک

اطلاع از قوانین ثبتی املاک و اراضی از جمله قوانینی است که بسیاری از افراد از آن آگاهی ندارند.

مرتع، منابع طبیعی، موات، اوقاف، عدم تنظیم سند رسمی و ابطال سند رسمی از جمله مواردی است که توسط اداره ثبت انجام میگردد. قبل از هرکاری در این موارد باید با وکیل ملک در امور ثبتی مشاوره کنید.

دریافت مشاوره حقوقی از وکیل املاک در شیراز

مباحث در خصوص دعاوی املاک بسیار گسترده و دارای طیف وسیعی است، گستره این دعاوی شامل قراردادهای پیش فروش، سرقفلی، حق کسب و پیشه، دعاوی مالک و مستاجر، مطالبه اجرت المثل، خلع ید و رفع تصرف از املاک می باشد.

 بدیهی است صرف رجوع به مباحث برای انجام امور وکالتی کافی نیست و توصیه می شود حتماً ضمن مشورت با وکیل ملکی در شیراز و استفاده موثر از تخصص و تجربیات ایشان موضوع دعاوی خود را پیگیری نمایید. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی املاک می توانید با شماره های درج شده در mrvakil.com تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *